Kayıtlar

Rasberry Pi ile Görüntü İşleme

OpenCV ile Direnç Taraması              Merhabalar uzun bir ara verdim iş ve projelerim yoğunluğundan ötürü fakat en azından sizlerle bitirme projemdeki ilerlemeyi ve nasıl çalıştığını göstermeyi istedim.Projem raspberry pi ile direnç üzerindeki renk kodlarından direnç değerini hesaplamak amacıyla görüntü işleme yapılmasıdır. Bunu yaparken python tercih ettim çünkü hem kolay bir dil hem de herhangi bir derleyici program vesaireye gerek duymuyor.Kısaca kaydet çalıştır. OpenCV kullanmamın amacı ise bir kütüphane olduğundan raspberry gibi kısıtlı işlemcileri fazla yormaması içindir.Bu arada naçizane tavsiyem pi kamera kullanmayın hem çabuk bozuluyor ve odak mesafesi biraz fazla uzak :// Aynı zamanda yazılım yazarken for döngüsü açmak zorunda kalıyorsunuz ve kaynak bulmak daha zorlaşıyor.Aşağıdaki linkten indirerek projemin kodlarını görebilirsiniz.

https://drive.google.com/open?id=13me_jzK276SauueXZMejYrFEu9jFkieL

Tek yapmanız gereken kodun en altından istediğiniz r…

SİEMENS'TE 3. HAFTA

   Bu hafta yine bi önceki hafta gibi geçti denebilir aslında en farklı olanı İTÜ'lüler geldi ve İTÜ'lü olunca herhalde bilgi ile beraber stok bir özellik egoist olmak.Bunu niye mi söyledim!!!
Hemen açıklayayım daha geldikleri ilk dakikada burada beraber staj yaptığım Koç da okumasına rağmen gayet mütevazi olan bi arkadaşım ile aynı oturum staj mülakatına girmişler ve dediği cümle aynen şöyle "Ben varken seni iyi almışlar" dedi gayet ciddi ve egoistliğin deriye kemiğe bürünmüş haliyle biz şok olduk tabi ki insan beklemediği için bir şey de diyemedik :))))!!!!

Yani uzun lafın kısası herkes böyledir demek istemiyorum elbette ama yine bunun gibiler çoğunluk maalesef  hayır kardeşim hem bizden 4,5 yaş büyüksün hala okulun bitmemiş daha bize şekil yapıyorsun hıamınaaa!!!!:DDDD

Neyse gereksiz insanlardan fazlaca bahsettiğime göre artık işinize yarayacak bilgiler verebilirim kendi bildiğim kadarıyla ;
- Hiçbir işi angarya olarak görmeyin excel mühendisliği yapmak dahil excel de…

SİEMENS'TE 2.HAFTA

Bu hafta aslında pek bir şey yaptık diyemem.Daha çok hala araştırmasını yaptığım big datanın enerji sektörüne uygulanması ve altyapı uyumu ,doğal dil işleme,veri madenciliği ve bunun gibi anlamlı(structured data) veri çıkarımı yapma ile alakalı şeyler öğrendim.Bunları yaparken ingilizcemin yetersizliğini baya hissettim.Ama en kötü durum ise Siemens gibi kurumsal ve büyük şirketler hem size pek bir şey öğretmez veya görme şansın azdır diyelim hemde soru sormamanı garipserler kısaca ben birazcık pişman oldum diyebilirim. Her neyse bi şekilde 2.haftamda bitti ama hiç beklenildiği gibi değil ve tek tavsiyem elektronik alanında bir şeyler öğrenmek,görmek,yapmak istiyorsanız asla gelmeyin.Sektör hep hazır yetişmiş eleman istiyor hemde yetişmiş eleman kime göre yetişmiş olacak o da tam bir muamma...... :////

SİEMENS'TE STAJ İLK HAFTA

Resim
Bu yazımda sizlerle siemenste yapıyor olduğum staj hakkındaki tecrübelerimi paylaşacağım.


İlk olarak saat 9.30 a kadar bekleme salonunda birazcık bekledik diğer stajyer arkadaşlarla,daha sonra görevli birisi gelip bizi toplantı salonuna götürdü.Daha önce telefonla konuşup staj tarih ve belgelerimiz ile alakalı konularda bize yardımcı olan Human Sources departmanından Selen Koparal karşımızdaydı ve bize oryantasyon tarzında bilgiler verip daha sonrada kendi staj departmanımızdan birisinin gelip bizi almasını bekledik.Staj süresi boyunca çalışacağımız departmandaki mühendis ve yöneticilerle tanıştık.Sonrada bizden bir hafta önce gelip sürekli hiçbir iş yapmadığını ve canının sıkıldığını söyleyen mızmız bir stajyer arkadaşla tanıştık şaka şaka sadece 1  hafta yalnız kalınca insan sıkıntıdan patlayabiliyor ilk öğrendiğimiz bu oldu ve daha da orijinal bir kişilik olan  itü de okuyan bir stajyerle tanıştım çok sempatik fakat biraz da işkolik :))) En son olarak ise stajın 2.gününde kendi kend…
Resim
ELEKTRONİK ŞEYLER

Öncelikle bu ilk yazım olacak ve tam olarak kendimi ifade edememekten korkuyorum😅
Bu blogu açmadaki amaç az da olsa bugüne kadar gerek okulda öğrendiklerimi gerekse hobi olarak deli gibi araştırdığım şeyleri paylaşmak istiyorum.Umarım siz beğenirsiniz, bende devam ederim.HADİ BAKALIM....